влажность:

давление:

ветер:

влажность:

давление:

ветер:

влажность:

давление:

ветер:

влажность:

давление:

ветер:

Уряд затягує запровадження електронних тендерів із січня 2013 року

Кабінет Міністрів України фактично відкладає запровадження реверсивних електронних аукціонів із Нового року, чим створює ризик зриву життєво необхідних закупівель для громадян України. Про це свідчать результати спеціального дослідження готовності органів влади до е-аукціонів, яке було проведено Центром Політичних Студій та Аналітики у листопаді 2012 року.

Із 1 січня 2013 року всі державні замовники України зобов’язані розпочати проведення реверсивних електронних аукціонів, згідно із змінами до закону «Про здійснення державних закупівель», які були прийняті Верховною Радою на початку червня 2012 року.

Щоб ці зміни запрацювали на практиці, Кабінет Міністрів України та Міністерство економічного розвитку та торгівлі як Уповноважений орган у сфері державних закупівель повинні затвердити низку підзаконних актів. Ключові питання, які ці акти мають регулювати, є наступними:

  • Перелік товарів, робіт та послуг, які замовники обов’язково мають закупати лише через реверсивний електронний аукціон
  • Регламент роботи електронних майданчиків
  • Вимоги до електронних  майданчиків,  у  тому  числі  умови їх функціонування,  та операторів електронних майданчиків
  • Порядок ведення реєстру електронних майданчиків та операторів електронних майданчиків та включення (виключення) суб’єктів господарювання до/з такого реєстру

Крім того, Міністерство економічного розвитку та торгівлі має обрати на конкурсі не менше трьох електронних майданчиків.

За місяць до вступу в дію норм щодо е-аукціонів жоден із вказаних документів не був схвалений урядом або Міністерством економічного розвитку та торгівлі. Їхні проекти перебувають у стадії погодження різними міністерствами та відомствами.

«Це створює реальний ризик того, що у разі їхнього прийняття за декілька днів до Нового року десятки тисяч замовників будуть змушені авральними методами готуватися до е-аукціонів. Як наслідок, від цього можуть серйозно постраждати закупівлі життєво необхідних товарів, робіт або послуг для тих же лікарень або шкіл», зазначив керівник напрямку державних закупівель Центру Андрій Марусов.

Особливо небезпечна ситуація може скластися, якщо уряд схвалить лише постанову щодо переліку товарів, робіт та послуг, обов’язкових для закупівлі через е-аукціони, без прийняття інших актів, відбору електронних майданчиків тощо. У такому разі значна частина закупівель просто зупиниться. Справа в тому, що закон прямо забороняє замовникам закупати визначені постановою товари, роботи та послуги через будь-які інші процедури, крім е-аукціонів. За відсутності всіх складових системи е-аукціонів замовники просто не будуть робити закупівлі.

Щоб попередити такий розвиток подій, уряд має дуже обережно підійти до прийняття вказаних актів. Або нова Верховна Рада України має відтермінувати вступ в дію норм щодо е-аукціонів на певний час.     

Вы можете оставить комментарий, или Трекбэк с вашего сайта.

Оставить комментарий