8 вересня 2021 року о 11:00 в Києві відбулася презентація туристичних продуктів Республіки Молдова для українських туроператорів та потенційних туристів.
Презентацію організувала Асоціація Індустрії Гостинності України (АІГУ) за підтримки проєкту USAID «Економічний розвиток, управління та зростання підприємств» (EDGE) в партнерстві з Асоціацією внутрішнього і в’їзного туризму Молдови (ANTRIM), Міжнародними авіалініями України (МАУ), Державним агентством розвитку туризму України (ДАРТ) та готелем «Україна».
Розвиток співпраці в туристичній галузі між Україною і Молдовою має забезпечити значне зростання двосторонніх туристичних потоків, переконані організатори заходу.
Ще на початку 2021 року Президенти України та Молдови домовилися про розвиток відносин між країнами, зокрема у сфері туризму. Цього ж року Асоціація індустрії гостинності України та Асоціація внутрішнього і в’їзного туризму Молдови підписали меморандум, в якому домовилися про партнерство у розвитку двосторонніх туристичних потоків. У квітні, за підтримки проєкту USAID EDGE, АІГУ провела для туроператорів Молдови онлайн-тренінги зі створення привабливих турпродуктів для українського ринку. Також у квітні авіакомпанія МАУ відновила регулярне авіасполучення між Кишиневом та Києвом.
Сьогодні Молдова готова представити на українському ринку низку оригінальних турпродуктів, які мають зацікавити як туроператорів, так і самостійних туристів.
Туристичні можливості Молдови презентували представники Інвестиційного агентства Молдови (Invest Moldova Agency), Асоціації внутрішнього і в’їзного туризму Молдови (ANTRIM), найбільших молдовських туроператорів внутрішнього туризму, а також великих виноробних компаній, які надають енотуристичні послуги.
У складі туристичної делегації Молдови:
- Андрій Кістол, начальник відділу промоції туризму Invest Moldova Agency;
- Ана Стаматі, спеціалістка відділу інформації, зв’язків з громадськістю та документообігу Invest Moldova Agency;
- Вікторія Букатару, віце-директорка ANTRIM;
- Ана Сандра, директорка з туризму та готельних послуг PURCARI Wineries;
- Наірі Маліян, менеджерка з експорту виноробні SA Vinuri de Comrat;
- Олег Касьян, менеджер з туризму виноробні Château Vartely;
- Вадим Мінзату, менеджер з маркетингу виноробні Cricova;
- Діана Вієру, менеджерка відділу туризму замку-виноробні Castel Mimi;
- Еміліан Джугас, директор туроператора з в’їзного туризму Tatrabis.md;
- Роман Вітюк, представник головного управління економіки, торгівлі та туризму Муніципальної ради Кишинева;
- Олексій Гуцага, засновник та директор турагентства Kayakingtours.md;
- Наталія Спесівцева, проєктна менеджерка турагентства Amadeus Travel Lufthansa City Center.
За підсумками презентації буде сформований список учасників триденного туру в Молдову для безпосереднього ознайомлення з презентованими турпродуктами.
Відео з презентації можна подивитися за посиланням: https://www.facebook.com/watch/live/?v=178197870989467&ref=watch_permalink
Напередодні офіційної презентації молдовська сторона на пресконференції 7 вересня повідомила про плани щодо розвитку двосторонніх туристичних потоків між Україною і Молдовою, а також представить туристичні можливості своєї країни.
Відео з прес-конференції можна подивитися за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=k2_PMW80dnQ&feature=youtu.be
9 вересня 2021 року Асоціація Індустрії Гостинності України організувала зустріч керівництва Державного агентства розвитку туризму України з представниками агентства по інвестиціям Молдови (державна агенція, яка відповідає за розвиток туризму в Молдові) та представниками мерії Кишинева.
Також, у зустрічі взяли участь Сергій Нерпій — представник проєкту USAID EDGE в Україні, Молдові та Білорусі, Вікторія Букатару віце-директорка Асоціації внутрішнього і в’їзного туризму Молдови (ANTRIM), Еміліан Дзугаз — директор туркомпанії Tatrabis.md.
На зустрічі обговорили плани на 2022 рік щодо розвитку двостороннього туристичного потоку між Молдовою та Україною.
«Ринок Молдови є один зі стратегічних ринків для України» — зазначив Кирило Домбровський перший заступник Голови Державного агентства розвитку туризму України. Також він нагадав, що президенти України та Молдови цього року неодноразово згадували саме розвиток туризму між нашими країнами як один із пріоритетів співробітництва.
Андрій Кістол, голова департаменту туризму агентства по інвестиціям Молдови заявив, що український ринок — це пріоритет для турбізнесу Молдови: «Ми готові вже цього року провести інформаційний тур для українських туроператорів в Молдову. Власне, це є ініціативою Асоціації Гостинності та АНТРІМ. Цю ініціативу ми готові підтримати фінансово».
Сергій Нерпій завірив учасників зустрічі в підтримці з боку проєкту USAID EDGE ініціатив щодо двостороннього туристичного потоку: «Нам необхідно запланувати на наступний рік конкретні справи так, як ми це вже зробили в поточному році. Адже цього року було зроблено багато практичних речей: проведено форуми, навчання та презентація турпродуктів Молдови в Україні».
Голова Асоціації Гостинності Олександр Лієв повідомив, що між АІГУ та АНТРІМ існує меморандум про співпрацю який наповнений планом заходів «На темп нашої співпраці не вдалося вплинути навіть COVID-19. Ми розпочали роботу між асоціаціями півтора року тому, досягли конкретних результатів та готові до збільшення темпу за участю державних органів України та Молдови. Вже цього жовтня, разом з АНТРІМ ми ознайомимо українських туроператорів з турпродуктами Молдови, а весною ми зробимо презентацію українських турпродуктів для молдовських турфірм».